1402-08-10 16:29
296
0
87253
در شورای پیشگیری از وقوع جرم بررسی شد؛

پرونده «ریزگرد» روی میز دادگستری گلستان

علل، راهکارها و وظایف قانونی دستگاه‌ها برای مقابله با پدیده ریزگردها امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان گلستان بررسی شد.

به گزارش گلستان ما، معاون اجتماعی و پیشگری از وقوع جرم دادگستری گلستان گفت: بسیج کردن همه دستگاه‌های متولی به منظور چاره‌اندیشی و اقدام عملی برای مقابله با پدیده ریزگرد، هدف از برگزاری این جلسه بود.

رمضانعلی عابدی افزود: بر اساس اعلام کارشناسان ، منشا  ۲۰ درصد ریزگردهای استان، داخلی است که عوامل اقلیمی و انسانی در بروز آن نقش دارد.

وی ادامه داد: در مبحث عوامل انسانی تکلیف ما بسیج کردن دستگاهاست تا عواملی مانند بهره‌برداری غیرمجاز و غیراصولی آبهای زیرزمینی و چرای بی‌رویه دام، تخریب اراضی جنگلی و مراتع را که در ایجاد ریزگردها نقش دارد، مدیریت کنند.

محمدرضا کنعانی مدیر کل محیط زیست گلستان هم در این جلسه گفت: برنامه احیا و علاج بخشی تالاب بین المللی گمیشان تدوین  و در ستاد هماهنگی مدیریت تالاب های کشور تصویب شده و در سفر رئیس جمهور هم تخصیص و اعتبار مصوب برای آن در نظر گرفته شد.

کنعانی افزود: ۱۶ اقدام مداخله‌ای در این برنامه برای احیای تالاب گمیشان در نظر گرفته شده است که هشت اقدام آن که با اولویت پمپاژ آب از دریای خزر تا گمیشان در اولویت و اضطراری بود با اعتبارات سفر رئیس جمهور شروع کردیم و پیشرفت قابل توجهی داشتیم.

 حمیدرضا سلامتی مدیر کل منابع طبیعی گلستان هم در ادامه این جلسه گفت: ۳۰۰ هزار هکتار از زمین های کم بازده کشاورزی نوار شمالی گلستان نیز می‌تواند در صورت مدیریت نشدن به کانون گرد و غبار تبدیل شوند و پیشنهاد ما این است که به مرتع تبدیل شوند.

وی گفت: تبدیل این اراضی به مرتع  که دیم هستند علاوه بر کمک به درآمد کشاورزان و دامداران منطقه، می‌تواند در پیشگیری از تبدیل شدن این اراضی به کانون های ریزگرد موثر باشد.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.